26 Temmuz 2013 Cuma

Oring



İçlerine yanmamış yakıt-hava karışımı girebilen fakat alev giremeyen yanma odası içindeki boşluklar hidrokarbon emisyonlarının ana kaynağını oluştururlar. En önemlileri segmanlar arası bölge ile oring boşluğudur. Bu makale bu iki kaynağın difüzyonu ve taşınması ile ilgili teorik bir çalışmanın sonuçlarını içerir. Model, 3 alt modelden oluşur. Birincisi; yanma odası gazları için termodinamik model, segman ve conta boşluğu hidrokarbonları için ikincisi model ve türbülans modelini içeren akış alanının nümerik çözümü için sonuncu model. Nümerik modeli basitleştirmek için merkeze konumlandırılmış tek bir supap dikkate alınır. 2-boyutlu akış alanı sonlu hacim metoduyla çözülür.


Segman ve oring boşluğu hidrokarbonlarının ana yanma odasına ilerlemesi hız sınır şartları için hesap edilir. Çevrim boyunca hidrokarbonların çıkış hızı; (Namazian ve Heywood, 1982) ve (Min ve diğ.,1994)’nın geliştirdikleri modellerden yararlanılarak hesaplanmıştır. Her krank açısı adımında silindir içi maksimum basınca kadar segman ve conta bölgelerine giren daha sonra bu bölgelerden çıkarak silindir içine yayılan silindir içine alınan toplam kütle üzerinden hesaplanırlar.

Mevcut sonuçlar n=2000 d/dak, P giriş= 1 bar, λ=1 için bulunmuş olsa da aynı sonuçlar herhangi bir parametrik değişiklik için de adapte edilebilmektedirler. Yalnız şu noktaya dikkat edilmelidir. Segman ve oring bölgelerinden çıkan hidrokarbonların 2/3 lük kısmı oksitlenmektedirler Piston bu anda ÜÖN dan 110° uzaktadır. Bundan sonraki 1/3 lük kısım ise yanmayarak silindir içi hidrokarbon konsantrasyonlarını oluşturur.

Conta boşluğu hidrokarbonları supaba yakın konumlarından dolayı silindiri daha önce terk ederler. Bu hidrokarbonlar 510°-570° arasında supap kesitinde görünürken segman bölgesi hidrokarbonları 510°-660° gibi daha uzun sürede silindirden ayrılırlar. Segman bölgesi hidrokarbonlarının taşınımı silindir cidarlarına yakın iken oring boşluk hidrokarbonları silindirin merkezine doğru yönelirler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder